15 September 2010

Seronok ke raya?

Seronok ke?

Bagi family kami, ada dua-dua sekali..tak seronok sebab di hari pertama duit saya telah dicuri oleh orang yang tidak bertanggungjawab...tak ada kesedaran sivik..bodos.

Marah? Memang marah sebab it was happend on the 1st raya. Bukannya tak kenal..tapi hamba Allah tu memang tak boleh di harap langsung...tegur pun tak makan saman...cuma kita sahaja yang kena berhati-hati...terleka sedikit, beginilah jadinya. Bila mood spoilt, memang lah tak seronok kan..pergi beraya pun  dengan membawa hati yang lara...chewah. 2 digit ok lagi, ini 3 digit..di hari raya pula tu..Tak pasal-pasal En. Suami korbankan duit raya dia untuk cover sebab minik dia ni dah muncung sedepa :p

Apa yang seronok? Banyak juga...Hari Raya kena bergembira. Walaupun ada insiden yang tak best...

  1. Banyak rumah dapat lawat & ziarah sanak saudara + frenz
  2. Kesihatan anaks beranaks pun ok..tak ada yang demam, batuk atau cirit birit...kan best pergi beraya
  3. 2 hero dah pandai beraya...tak rugi mama dia prepare baju raya. berbaloi-baloi. Pakai hingga ke titisan peluh terakhir..
  4. Dapat bawa mak & mak mertua konvoi raya. Bukan senang nak ajak orang tua pi beraya kan! 
  5. Banyak lagi. .....

Gambar banyak, tapi malas nak upload. Marilah cuci mata dengan 3 keping gambar yang ado! Selamat Hari Raya. Semoga bertambah-tambah ceria wahai pembaca blog yang budiman :)





2 comments:

mekchu said...

cane lak bleh kena curik tuh? owhh kalau aku, pun harus sepanjang pembaris 1 meter moncongnye..

untung anak2 dah besar.. senang tak yah bekepit.. tak yah bwk bekal susu & pampers..

eh, dh dpt surat 44 ke?

Chekpid said...

44? huh takde maknanyer...depa dahulukan senior...tgh exercise intake 2004...entahler takpaham. sekejap ikut ptk..sekejap ikut seniority...blom rezeki la kot! ko?