16 July 2010

Lara Sang guppy

Ouwh....hari ini saya sangat sedey....sedey sangat-sangat. Tuan  saya lagi la sedey...termenung dia dengan kejadian yang menimpa kami semua...


Kesian tuan saya. Sudahla dia mc 2 hari sebab virus jahat yang menyerang sistem badan dia...hari ni nampak dia sihat sikit....awal-awal pagi dia dah senyum2 & sapa kami. Lepas dia selesai kemas rumah...dia tarik tempat kami dekat dengan getah paip

Ooo...nak cuci bekas...

sudah 2 minggu berlalu sejak tuan saya bz dan setakat menjeling manja bila tengok bekas saya & kawan2 bertukar warna kepada warna-warna kecoklatan or kekelabuan

...entahlar...warna apa sebenarnya kami pun confuse.

Baru 5 minit saya berenang-renang gembira dalam bekas air yang jernih tiba-tiba saya menyaksikan kejadian ngeri itu. Tengok ni!!!

 why...why ???


why?? why?? tell me why??..menci!!!

Saya tahu tuan saya sedey...saya pun sedey juga sebab chenta hati saya yang berekor biru turut terkorban. Dulu kami ber tiga fuluh ekor...sekarang tinggal berlima saja...semuanya betina...huhu....macammana saya nak mengembangkan zuriat???

Yang hujung tu chenta hati saya...saya panggil dia blue blupp


Tuan saya cakap dengan en suami dia...dia tak faham kenapa mereka semua mati beramai-ramai...tidak gembirakah mereka dengan kejernihan air sekarang ini? oohhh...memang tak faham. tapi saya percaya tuan saya dah jumpa penyebabnya...sebab...sebab...

pssst, baca perlahan2....

dia tu pemikir orangnyer. sure dia sudah ada jawapan. sebab kalau dia berfikir...sambil mandi or masak pun dia akan berfikir & berfikir........

Sungguhpun demikiaan sedey tuan bertahan 10 minit saja. Saya faham...sangat2 faham. Tuan saya adalah de bz's mom in de world. Apa kes dia nak meratap kt depan pintu lama-lama, dia kena bergegas ambil anaks di taska. Lepas tu dah sibuk masak makan malam untuk anaks beranaks...

Takpe-takpe...saya pasrah!!
.
Saya tau tuan sayang kt kami semua. hari-hari dia bagi makan. bila dia stress pun dia suka cakap ngan kami...hmm banyak rahsia dia kami simpan oooo...


 Rumah ini kosong tanpamu my prenz


Ini kawan saye..kiah bunga. dia sekor je warna oren..
turut bersedey kerana kehilangan 5 ekor anaks



Sape nk main dengan saya lagi....sob!!sob!!


Apapun, saya masih bersedey....berdukacita.....huwaaaaaaaaaaaa!!!

2 comments:

mekchu said...

oo oo.. kematian secara beramai-ramai.. dah tau ke apa punca?? pencemaran air kah? pH air terlalu alkali kah? terlebih makan kah? kesian nye.. nak goreng pun x smpai hati.. hahaha

Rafidah Shamsuddin said...

rasanya air tu kot...syabasnyer pasal la ni (haha tak pasal2 salahkan orang). nxt time kena letak vitamin dulu dlm air...sian tau..