07 October 2012

Admission@smc day-2


Mula 7 pagi syabil dah kena puasa. Bayangkan le anak kocik dok try nak gapai makanan...ooh sedih ku tengok. Terus jam tu jugak dokong bawa round keliling wad.

Dalam 8.30 dah kena masuk ke fisioterapi. Dupdapdupdap jantung den. Anak weiyh...luar nampak kental, dalam hanya DIA sahaje yang tahu.





Mula-mula cik misi tepuk-tepuk dada dan belakang badan dia. Mau dalam 10 minit macam tu. Dalam bilik dekat 5 kekanak juga tunggu turn nak kena pok-pok dengan cik misi. Kekecik macam anak den juga. Ada yang baby lagi, kesian!

Kemudian masuk pula ke bilik khas yang ada mesin sedut lendir tu. Dibalutnya syabil macam bendung tu, mengiringkan dan mula la masuk tiub ke hidung, di selang seli dengan ke mulut. Kena 2 orang misi ye..kuasa kuda budak kecik jangan dijangka!

Tak sampai hati nak upload gambar masa masuk tiub tu..sebak. Jadi simpanan peribadi je lah yea...tapi memang kena fokus sebab nak bagi budak sihat, kalau tidak kompom maknya orang pertama yang nanges. Alhamdulillah, i'm doing fine and baby pun fighting.

2 comments:

mrs puex said...

abg syabil kuat..get well soon yee..:D

mekchu said...

aja aja fighting lah syabil.. sekarang semua dah ok ke belum ni? sebak, sendu, senak hati seorang ibu..