25 January 2011

Fun around us


Misi minggu lepas adalah mencari tempat best untuk budak-budak. 

Ok, tipu...memang bukan minggu lepas jek..sebenornya apa-apa pun misi kekeluargaan, fokus adalah tempat yang menarik untuk kanak-kanak riang berdua tu. Laen la kalau misi kechentaan..ha yang itu, belum teringin pun nak cerita dalam blog. nope..nope! 

Memandangkan satu kerugian jika bawa ke Jaya Jusco, sebab

pertama-> budak2 akan tuju ke tempat kereta (drive sendiri ko..kellas!). Harga berdua adalah 10 hengget untuk 10 minit.
Kedua-> akan disusuli pula permintaan untuk membeli aiskrim mcD dan sambungan mintak syiling untuk naik kereta dingdong yang main musik tu

Ops...belum termasuk lagi nak itu ini kalau lalu kat sepanjang kedai. Makanya dari perasaan makbapak yang seronok, terus mood merudum. nanges!

Jadi minggu lepas kami telah ke Giant Seksyen 13. Di situ memang ada playground besar. Then lepas puas main, umpan pula ke Taman arnab kat sebelah giant. Off cource keterujaan mereka bertambah-tambah. Berbaloi sebab harga per entry 3 hengget seorang, kalau family pakej (consist of 3adult, 2children) bayaran cuma 10hengget per entry. Tapi kena tambah sket la, sebab beli carrot yang harga seplastik 1 hengget. 

Taman dibuka setiap hari, 10 pagi hingga 10 malam. Duduk la ekau dalam taman astakona kecik tu, seat disediakan dalam 4 buah, then kaki dikelilingi arnab-arnab yang tetiba jek jadi manja bila nampak carrot. Sape taknak kan? 



Haishh....susah betul nak snap gambar benda bergerak-gerak. almaklumla, ai nye kamera bukan dslr. apa yang ado je.




 
  

Seronok arnab-arnab ni. Sakan makan carrot




 Sapa mau makan, sila lompat tinggi-tinggi!

 

Sekor-sekor buat muka manja...haishhh, kuat bodek nih


Taktau apa motif arnab sekor ni. Layan blues ke senggugut. Yang lain dok kerumun kitorang, dia sekor-sekor dok kt ceruk makan daun kelapa. confuse

 
 


  Alololor...tomeynyer.

Nak lepak dalam tu lama-lama pun takpe selagi tekak & hidung dapat menerima bau-bau sang arnab itu.Kat situ pun ada dijual arnab. Siapa-siapa yang nak beli, boleh la buat lawatan tapak. Macam-macam ada..


4 comments:

mekchu said...

aku tamo komen pasal arnab tu.. aku lebih tertarik ngan berita ko pegnen lagi itu... itu mesti kes rindu dendam masa gi tokyo kan... aku rasa aku pun kena gi COTI/JAICA dulu kot.. hahahahaha...

CikSembang said...

mana2 jumpa mekchu..femes mekchu ni.. lepas tokyo kena tgk arnab kat ostolia lak chekpid

ummi sofiyyah said...

ada taman rabbit...kena pegi ni...budak2 tu suke nor rabbit...

Chekpid said...

k.riza...kat giant seksyen 13...bawa budak2 sure depa seronok