13 December 2011

Mari bercucuk tanam



En. asbenku sangat suka bab tanam menanam ni. Tapi backyard kami kecil sekangkang kuda je. So, tanaman yang sesuai adalah jenis yang reti jaga diri sendiri, takpayah nak bersiram bagai mahupun letak ubat serangga ke hape. Contohnya seperti daun pandan, pokok ubi dan pokok pisang :p

Nak senang, yang lain-lain semua kami tempek kat depan rumah. Tanah sekangkang kuda juga, tapi kira ok sebab semuanya tanam dalam pasu, tidak le semak sangat. Situ la pokok bunga, situ juga sayur, 1malaysia kekdahnya :)


Setiap kali pergi Cameron, sure bawa balik pokok barang sepasu dua



 Pertama kali tanam pokok tomato, now dah keluar 5 biji. Beli benih dari pasaraya je....






Ini antara projek depan rumah :). Seronok bila rama-rama atau pepatung singgah pagi-pagi. Tapi yang kategori menjahanamkan pokok macam ulat bulu adalah sangat tidak dialu-alukan.

Korang suka menanam? tanam apa, share la kt comment yea

5 comments:

MulutPayau said...

Assalamualaikum dik...
kalau dah minat menanam...tak kisahlah kat mana pun kan...cantik bunga2 yg ditanam tu..akak pun memang minat menanam bunga...tapi tak minat tanam sayur...hehhehe

wildcutecat said...

tak boleh nak menanam. asik lupe nak siram je nanti. tau-tau dah mati je pokoknye nanti. huhuhuhu

mrs puex said...

wahhh..rajinnye hubby u kak..

hubby ai rajin menyiram kereta n motor saje..hihuhuh..

mekchu said...

berbudi kepada tanah... banyak gak wei ko bercucuk tanam.. jeles aku..

sal adyza said...

cantiklah pokok-pokok berdaun merah tuh.. comel jek nmpk. aku pun suke menanam.. tp sayangnye mood dh tk dtg2 lg.. huhu..